تبلیغات

صدور مجوز اختصاصی تعیین تکلیف اسناد راکد سه ارگان دولتی در یزد

کد خبر: 82275864 (5622775) | تاریخ خبر: 01/08/1395 | ساعت: 13:7|
'; $.ajax({ type: "Post", url: "/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend", data: "{data:'" + data + "', enterd: '" + enterd + "' , captcha:'" + captcha + "' }", contentType: "application/json; charset=utf-8", dataType: "json", success: function (msg) { if (msg.d == "") { //alert('با موفقیت ارسال شد'); ResultText.innerHTML = "

با موفقیت ارسال شد

"+ divbody; } else { alert(msg.d); ResultText.innerHTML = oldhtml; } ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent3_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode(); }, error: function () { ResultText.innerHTML = "error"; } }); } function ShowPopup(layer, obj) { $(".popup").colorbox({ width: "350px", inline: true, href: "#ResultText" }); //var objLayer = document.getElementById(layer); //doPopup(objLayer,obj) }

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی این مرکز، داود پاک طینت با تبیین وظیفه آرشیو ملی مبنی بر برنامه ریزی برای شناسائی، انتقال و نگهداری اسناد با ارزش و نگهداری دائمی از آنها افزود: اگر اسنادی در دستگاه های اجرایی، مطابق با جدول زمانی اسناد و اوراق عمومی مصوب شورای اسناد ملی کشور نباشد، برای تعیین تکلیف آنها باید مجوز اختصاصی از شورای اسناد ملی کشور اخذ شود.
این مسئول با بیان درخواست سه دستگاه استان شامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، اداره کل ثبت احوال استان و نمایندگی بیمه آسیا در یزد برای تعیین تکلیف اسناد راکد بایگانی ادامه داد: درخواست ها باهماهنگی دستگاه های مربوطه با سازمان مرکزی تهران، در شورای اسناد ملی مطرح و مجوزهای لازم برای تعیین تکلیف صادر شد.
پاک طینت، تعیین تکلیف اسناد راکد بایگانی ادارات را مستلزم دقت بالا و رعایت دقیق آیین نامه ها دانست و گفت: این فرآیند باید به گونه ای انجام شود تا علاوه بر جلوگیری از امحای اسناد با ارزش، از انتقال و نگهداری اوراق زائد نیز پرهیز شود.
وی افزود: بر این اساس شورای اسناد ملی با وظیفه اساسی تشخیص و صدور مجوز امحای اوراق زائد در قانون پیش بینی شده است تا بر فرایند امحا یا انتقال، نظارت کاملی داشته باشد.
مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به منظور گرد آوری، سامان دهی و اطلاع رسانی اسناد و مدارک استان در سال 1380 تاسیس و پایه گذاری شد.
این مدیریت وظیفه حساس و خطیر شناسایی، جمع آوری، ارزشیابی، طبقه بندی و حفظ و نگهداری اسناد ادارات و نهادها و همچنین اسناد اهدایی خانواده ها را برعهده دارد.
همه اسناد راکد بعد از شناسایی، به دو دسته امحایی (غیرضروری) و انتقالی (ضروری) تفکیک می شوند و اسناد ضروری برای نگهداری به سازمان اسناد منتقل می شوند.
مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با توجه به قرار گرفتن در خانه تاریخی لاریها در محله قدیمی فهادان و در دل بافت تاریخی شهر یزد در طول هفته مورد بازدید اقشار جامعه قرار می گیرد.
7532/6197 تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی

انتهای پیام /*

رفع مسئولیت

مطالب از سایت های مجاز و ایرانی جم آوری شده و لذا در صورت وجود مشکل از طریق [email protected] گزارش تخلف با ما در میان بگذارید.

تبلیغات

بزودی

جدیدترین اخبار